Paardrijden

Het is mogelijk om bij ons individueel of in tweetallen paard te rijden, al dan niet gecombineerd met de mogelijkheid tot groepsactiviteiten. Wij maken hierbij gebruik van het feit dat het paard in de omgang en het berijden je spiegelt. Hierdoor leer je jezelf kennen en nieuw gedrag oefenen. Deze activiteiten zijn geschikt voor iedereen. Meestal gaan we met het paard naar het bos. Naast de aandacht voor het natuurlijk paardrijden kan de activiteit ook bestaan uit: dressuur, springen, voltige, grondwerk of het maken van buitenritten. De waarde van het omgaan en het berijden van paarden: Een paard spiegelt in zijn gedrag hoe jij je voelt. Het paard leert je contact maken. Door middel van je uitstraling en houding leer je leiding geven. Bij het paardrijden word je gedwongen om goed in je lijf te komen, omdat je je lichaam nodig hebt om te communiceren met het paard. Je ontwikkelt je verantwoordelijkheidsgevoel. Je leert vertrouwen op jezelf en de ander en je angsten overwinnen om dingen te kunnen bereiken. Paardrijden is goed voor de grove en fijne motoriek en het opbouwen van conditie en spierkracht. Ook kunt je bij ons: Op zondagen paardrijden op het Grote Veld.(Vorden) Samen met een begeleider, lekker door het bos rijden op Donna of Snowey. Het is dus geen paardrijles! De dag door brengen met Donna en Snowey. Dus 100% pony dag. Er is plek voor twee personen, We gaan lekker stappen, draven en galopperen met de pony's. (je moet dus alle gangen zelfstandig beheersen.) We lunchen en pauzeren onderweg of in de caravan. Meedoen kan alleen de hele dag, dus van half tien tot half vijf. Kosten 100 euro per keer per persoon. Verschillende ritmes mogelijk. Natuurlijk ook éénmalig. vol is vol.

De Paarden

Naam: Donna
Geboren: 04-03-1997
Kleur:vos
Geslacht: merrie
Karakter: Heel lief en gewillig, werkt graag voor je.
Ras: Haflinger
Stamboom:
Althea van Broekhuizen (Donna)
oudersgrootoudersovergrootouders
Matador van de Bosrand Maestro van de Bosrand Magister
Roosje van Rosanne
Alpin Mordskerl
Apell
Anja Wieland Wodan
Chantal
Angelique Amor van Schafferden
Anja